...








photography artwork tutorial tips

Thursday, March 3, 2011

10 You Tube Vlogger Pilihan Ezhan Artwork

Yo wassup2 blogger2 sekalian. ( 1st time ber-rapping dalam blog ni ). Hari ini aku nak utara kan topik yang boleh ditakatan menarik masa kini. Topik apa tu? Haaa, pasal Vlog. Rata2 sekarang ni dah ramai blogger2 mula berjinak2 dalam dunia vlogging ni. Bagus jugak tu sebab kat Malaysia ni tak ramai vlogger. Yang ramai pon Blogger je.

Tapi sebenarnya apa benda Vlog ni ? Kalau korang nak tahu, Vlog ni adalah singkatan untuk "Video Blogging". Maknanya, kita berblogging dengan menggunakan medium video. Cara ni sebenarnya sangat2 interaktif sebab penonton lagi terhibur dan mesej yang disampaikan lebih straight to the point. Tapi untuk beraksi depan kamera bukan lah mudah. Kalau tak kena cara, silap2 takde siapa pon nak tengok video kita. hahah!

Kalau korang nak tau aku sebenarnya dah lama suka tengok video2 dari vlogger2 hebat ni. Boleh dikatakan setiap kali aku bukak internet, confirm aku bukak You Tube tengok gelagat diorang ni. Lawak gila la cakap lu. Kat sini aku senaraikan 10 Youtube Vlogger yang paling aku suka. Kalau diorang buat video baru, confirm aku cepat2 tengok la.

Haa, meh tengok siapa pilihan aku...

1. Niga Higa

Aku rasa kebanyakan orang kenal siapa mamat Niga Higa ni. Dia ni boleh dikatakan antara You Tube celebrity paling fames la sebab mempunyai jumlah subscriber paling tinggi antara yang lain. Setakat ni dah ada 3,288,251 mensubscibe channel mamat ni . Dia ni merupakan youtuber Japenese-American yang berasal dari hawai. Niga Higa ni start bervlog sejak 2006 lagi. Kebanyakkan videonya mengenai parody, komedi, dan isu2 yang best. Cuba la korang layan video2 Niga Higa ni, confirm korang jatuh hati la dengan video2 dia. Trademark paling cool beliau "TEHEE"

You Tube channel : NigaHiga | Website: www.higatv.com




2. Ray Willian Johnson

Ray William Johnson ni merupakan host untuk rancangan yang dipanggil "Equal Three". Dalam vlog ray nii, dia akan memaparkan video2 paling popular sepanjang minggu lepas. Kalau korang nak tengok video baru dia, tengok la channel dia setiap hari Isnin dan Khamis. Memang best la cara penyampaian dia. 'Cool Transition'.

You Tube channel : RayWilliamJohnson



3. Shane Dawson

Shane Dawson ni seorang mamat yang agak pelik dan freaky macam lady gaga. haha! Vlog dia pon kadang2 rasa macam tak betul je mamat ni. Tapi beliau ni sangat kreatif dalam bervlog. Banyak menggunakan karakter2 yang berbeza dalam setiap vlog dia. Setakat ni sudah lebih 2,300,00++ orang subscribe channel beliau. Woo, blog aku pon tak seramai tu orang follow.

You Tube channel : ShaneDawsonTV | Website: shanedawsontv.spreadshirt.com


4. Smosh

Kalau selalu kita tengok orang buat vlog solo kan. Tapi Smosh ni pelik sikit. Sebab diorang berpasangan. Tapi bukan pasangan kekasih la. Hahah!. Apa yang menariknya pasal Smosh ni, Dia merupakan channel ke 3 paling tinggi subscriber, Lebih 2,200,00++ orang subscribe. Topik2 yang diketengahkan pon sangat menarik dan kelakar.

You Tube channel : Smosh | Website: www.smosh.com



5. Fred

Rasanya mesti ramai yang kenal Fred ni kan. Mamat yang bersuara pelik. Nama sebenar dia ialah Lucas Cruickshank tapi lebih dikelnali dengan Fred. Fred ni bervlog mengenai seorang budak 6 tahun yang mempunyai masalah dengan keluarga dan masalah dengan marah. Kalau tengok video2 dia. Semua agak berkait antara satu sama lain. Lebih kurang macam series la. Sebabkan keunikan video Fred ni, beliau banyak terima invitation untuk muncul dalam rancangan2 TV dan paling best Fred juga telah diterbitkan dalam bentuk movie "Fred The Movie"

You Tube channel : Fred | Website: www.fredfigglehorn.com


6. KevJumba

Haha, ni lagi 1 vlog yang super awesome. Sebab apa awesome? Sebab bapak dia pon join sekali dalam vlog dia. Jarang nak jumpa bapak yang sporting macam ni. Nama sebenar Kev jumba ni Kevin Kai-Wen Wu dan menetap di America. Mula bervlog sejak 2007 lagi. Umur pon sama macam aku. Kita sebaya la Kev Jumba. haha. Cuba korang layan video2 dia bersama bapak dia. Mesti akan terdetik dalam hati korang nak bapak sporting macam tu.

You Tube channel : KevJumba | Website: www.kevjumba.com



7. Toby Turner

Toby Turner atau lebih dikenali sebagai Tobuscus. Dia ni pon baru mula untuk meningkat naik dalam dunia vlog ni. Sangat terkenal dengan video "Literal Trailer" untuk movie dan juga video game. Cara penyampaian dia yang membuatkan aku tertarik untuk tengok video dia. English yang digunakan pon senang je nak faham.

You Tube channel : TobyTurner | Website: www.tobyturner.com


8. iJustine

Ni la merupakan satu2nya vlogger perempuan paling aku suka. Sebab apa aku suka video dia. Sebab 1st, dia perempuan. Sebab 2nd, dia perempuan. Sebab 3rd, dia perempuan. hahah! Dia ni merupakan penggemar barangan Apple. Sebab tu la channel dia nama iJustine. Kalau sesiapa yang baru nak berjinak2 dalam dunia vlogging. Subscibe la channel iJustine sebab dia ada menubuhkan Vlog University. Kalau korang nak tau apa benda tu. Kena la tengok video2 iJustine ni.

You Tube channel : ijustine | Website: www.ijustine.com




9. Anwar Hadi

Haa, rasanya mesti ramai yang kenal kan siapa Anwar Hadi ni. Salah 1 You Tuber dari Malaysia yang sedang meningkat naik. Mempunyai style yang tersendiri. Pada aku dia ni boleh dikatakan hampir sama taraf dengan vlogger2 dari oversea. Banyak bervlog mengenai isu2 semasa yang sesuai dengan remaja2 sekaran ni. Aku yakin one day si Anuar Hadi ni akan pergi lagi jauh. Silap2 sampai jadi fames youtube celebrity.

You Tube channel : IniAnwarHadi



10. Mat Lutfi

Ni lagi sorang You Tuber dari Malaysia. Fuhh, bangga jugak la dah ramai yang menampakkan sinar. Mat Lutfi ni apa yang aku nampak dah mula menunjukkan taring dia. Dah mula menggunakan pelbagai watak2 berbeza dalam setiap episod untuk menyampaikan mesej2 tersirat. Memang satu pencapaian yang bagus. Aku rasa kalau dia bergabung dengan Anuar Hadi dalam 1 video. Mesti cool gileww

You Tube channel : matluthfi90


---------------------

Jadi tu la dia 10 You Tube Vlogger pilihan ezhan-artwork. Kepada yang baru2 nak berjinak dalam dunia vlogging ni. Jadikan lah diorang ni contoh untuk korang bervlog. Baru la boleh majukan. Aku pon kalau ikotkan macam nak je try bervlogging ni. Tapi aku ni tak pandai la beraksi depan kamera. Silap2 kena gelak ada la. hahah!

Kepada yang dah mula bervlogging tu, tingkatkan la lagi mutu vlog anda supaya kat Malaysia ni makin ramai Vlogger dan You Tuber yang hebat2 ni. Ok lah. Caw Cin Caw.

p/s: ramai tanya turorial dah takde ke? jawapan dia ada, cuma belum ada masa untuk buat tutorial baru

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin