...








photography artwork tutorial tips

Sunday, May 8, 2011

The World's Largest Miniature Airport

Salam semua. Lama rasanya blog ni tak berupdatekan. Mesti ramai yang rindu. (Tangan di dada, mata ke atas). Haha. Sebenarnya minggu ni aku tengah final exam, so memang takde masa sangat la nak update blog ni. Ni pon aku curi2 masa je nak update blog. haha. Bertapa sayangnya aku kat blog ni kan. Tak mahu dibiarkan terbengkalai.

Hari ni aku nak sharekan suatu benda yang menarik. Aku rasa, majoriti lelaki mesti minat pasal kapal terbang kan. Tu andaian aku je la. Sebab aku ni memang minat gila dengan kapal terbang. Cuba korang tengok gambar kat bawah ni. Gambar kat bawah ni merupakan " The Largest Miniature Airport In The World" . Ni ada sedikit fakta yang aku jumpa pasal miniature airport ni :
  1. Merupakan model sebenar Hamburg's Fuhlsbuttel International Airport
  2. Mempunyai 40 model kapal terbang
  3. 40,000 lampu
  4. 15,000 figurines
  5. 500 kereta
  6. 10,000 pokok
  7. 50 keretapi
  8. 1000 gerabak (wagons)
  9. 100 signal
  10. 200 switches
  11. 300 bangunan
Hampir 4.8 juta dibelanjakan dan hampir 7 tahun untuk desiapkan sepenuhnya. Sekarang, miniature airport ni dipamerkan di Miniature Wonderland Hamburg, German. Hebatkan. Jom kita tengok pula gambar2 menarik ni.



Cuba korang tengok video kat atas ni. Kagum gila aku tengok. Terasa macam nak buat satu je miniature airport ni kat dalam rumah. Dulu cita2 aku nak jadi pilot, tapi tak kesampaian pulak. Kesian kan aku. haha. Ok lah, harap korang enjoy dengan post ni. See you next entry guys. Oh ye, jangan lupa like facebook fanpage aku ye kat Ezhan Artwork. Bye bye.

p/s: esok pagi ada paper. relax je update blog malam ni. hahah

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin