...








photography artwork tutorial tips

Friday, August 7, 2009

HDR ke ni..???

sejak kebelakangan ni, aku minat sangat ngan gambar HDR (high dynamic range). Aku suka sangat pasal dia punya detail lagi menyerlah. Tapi untuk edit gambar HDR ni ada banyak teknik. Tapi setakat teknik edit gambar saja tak cukup. Dia kene jugak tau macam mana nak setting camera untuk tangkap gambar HDR. Tapi aku bab2 kamera ni tak mahir lagi. Baru2 nak belajar je(hihihi)
So...setelah meneliti beberapa teknik untuk edit gambar HDR kat internet. Aku pun try la dengan teknik aku sendiri. Dan hasilnya aku pun tak tau yg gambar aku edit ni HDR ke tak....mmmm ...kalau gambar tu tak clear, pandai2 la korang klik kasi besar ok.

(gambar asal)

(gambar yg disangka HDR)

so kepada sesiapa yang arif pasal gambar atau pun kamera...tologla bagi tau tuan punya blog ni yang gambar ni HDR ke tak....mmmm.

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin