...








photography artwork tutorial tips

Friday, July 9, 2010

Masih ingatkah korang pada 'Istana Takeshi'

Masih ingat tak korang pasal rancangan telivision yang HOT waktu dulu2. ' Istana Takeshi'. Ni merupakan rancangan paling favourite aku waktu budak-budak dulu. Tak silap aku waktu 1st time tayang kat Malaysia dulu, dia tayang kat NTV7, waktu tu aku sekolah rendah lagi. Tapi darjah berapa pon aku tak ingat (hihi). Arr kalau mengikut firasat aku dalam tahun 2000 la.

Dulu punya lah taksub dengan rancangan ni sampai kat sekolah pon buat game ala2 istana takeshi ni dalam kelas. Susun meja sana sini la. bubuh la macam2 halangan. Yang tak tahan tu cikgu pon join jugak (ahaha!!!). Tapi sekarang ni aku sangat happy sebab rancangan ni dah ditayangkan balik kat TV9 (wohoo!!!) . Tapi dalam American version la. Tapi peduli apakan, kalau bahasa arab pun aku tetap nak tengok jugak HAHA!!

Sedikit info pasal istana takeshi ni:-

1. Rancanagan ni mula ditayangkan kat Jepun dari tahun 1986 saampai 1989 (aku belum lahir kot.)
2.Peserta yang menyetai dalam satu game antara 100 hingga 142 dan hadiah ditawarkan waktu tu 1 juta yen. (Wow!!!) kira2 usd8000 la. Kalau aku dapat best tu....
3. Disediakan lebih kurang 107 jenis halangan ( Banyak gila!) Tapi bukan semua la digunakan dalam setiap episod tu. Diorang tukar2 la. Tapi cuba korang banyangkan berapa besarnya tempat diorang buat program ni (~_~")
4.Rancangan ni ada lebih kurang 25 International version. Punye la popular game show ni. Kalah Upin dan Ipin ( hihi)
5. Info paling best aku dapat. Kecederaan yg dialami sepanjang game show ni:
  • Broken ribs 41 
  • Broken jaws 19 
  • Bruised chin 312 
  • Bruised shins 282 
  • Knocked out 9 
  • Concussion 35 
  • Winded 276 
  • Fractured Skull 2 
  • Black eye 112 
  • Torn muscles 62 
Dasyat kan! macam nak mmbunuh orang pon ada jugak haha!.
Tu je la info sedikit sebanyak yang nak dikongsikan.


So Jom tonton Clip menarik yang boleh buat korang gelak tak henti2 ni...HAHA!!!

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin