...








photography artwork tutorial tips

Monday, May 23, 2011

15 Photoshop Action Pilihan Ezhan Artwork

Salam guys. Hari ni aku nak sharekan kat korang 15 Photoshop Action yang aku suka dan aku gunakan untuk macam2 kerja aku. Sebenarnya dalam koleksi aku sendiri, ada lebih 100 photoshop actions yang aku gunakan. Macam2 effect ada, tapi yang aku nak sharekan kat korang ni adalah antara yang terbaik dan paling best untuk korang gunakan pada gambar yang korang edit.

Ohh, sebelum tu, ada lagi ke yang tak tau photoshop action tu apa ? Action Script ataupun photoshop action ni adalah effect segera ( Instant effect ) yang mana effect2 ni semua dah direkod dan di compress kan dalam 1 file. Maknanya jika kita nak buat effect yang sama berulang2 kali, penggunaan Photoshop Action ni sangat2 la membantu. Tak payah lah korang nak kena buat effect tu dari awal balik kan.

Haa, kalau semua orang dah faham, jom kita tengok apa Photoshop Pilihan Ezhan Artwork...


1. Ghost story (Download)

2. Sun Kissed (Download)

3. Toasted (Download)

4. Wedding Theme Action (Download)

5. Black White Sepia Action (Download)

6. Buttercream Vintage (Download)

7. Forest Action (Download)

8. Soft Color (Download)

9. Vintage (Download)

10. Double Sketch Effect (Download)

11. Photoshop Action 33 (Download)

12. JJ's Duranzo Melon Actions (Download)

13. JJ's Canela Action (Download)

14. Photoshop Action 5 (Download)

15. 50 Photoshop Postwork Action (Download)

Amacam, semua effect dalam photoshop action ni menarik kan. Apa lagi download la.. haha. Semua Photoshop Action ni adalah percuma dan diambil dari deviantart. Kalau korang nak cari effect2 lain lagi, boleh cari je kat Deviant Art tu. Berlambak2. Manalah tau, semua Photoshop Action yang aku listkan kat atas ni tak menepati citarasa korang ke kan. hihi. So, apa lagi, pergi lah cuba sekarang. Confirm korang teruja punya lah.

Jadi sampai sini dulu lah ye. Bagi sesiapa yang tak pandai menggunakan action script ni, boleh tengok tutorial ni. Kalau ada link yang aku salah bagi, tolong beritahu ye.


blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin