...








photography artwork tutorial tips

Monday, September 14, 2009

Happy 100th Post to me


huu...setelah sekian lama berblog akhirnya cecah jugak angka 100 untuk total post (haha).Macam tak percaya je. Walaupun nilai dia mungkin tak sebesar mana nak dibandingkan dengan blog korang2 semua yang ntah dah beribu2 kot, tapi benda ni memotivate-kan diriku untuk terus berblog(harap2 la). So untuk post kali ni,aku nak cerita sikit macam mana aku mula berblogging ni.....


KENAPA AKU BERBLOG
sebenarnya aku mula berblogging tahun 2007 awal2 form 5. Waktu tu terpengaruh dengan kawan2 dan sanak saudara tercinta la .Diorang semua ada blog(jeles gila ada website sendiri).So secara tak langsung aku pun daftar la akaun BLOGGER (hihi...tercapai jugak impian).Tapi waktu tu tak tau pulak ada wordpress semua tu. Kalau tak dah lama blog ni guna wordpress.Tapi malangnya bila dah daftar BLOGGER tu tak tau pulak nak update apa...nak bagi nama apa (aduihh pening). So disebabkan tak tau nak tulis apa kat blog, Aku just update benda2 merepek yang kadang2 aku ambik kat website mane ntah (hihi...plagiat). Antara tahun 2007-2008 tu sikit je benda2 yang diupdate. Dalam berapa puluh je. Tapi bermula nya tanggal ??.4.2009 secara tiba2 molecule dalam badan aku bagi signal kat otak untuk aktif berblogging. Pada saat itu lah aku start buat layout baru dengan azam baru supaya orang lagi ramai datang kat blog ni......

KENAPA EZHAN ARTWORK
kenapa pilih nama ezhan artwork ni????.... sebenarnya takde alasan yang specific kenapa pilih nama tu. Sebab aku ni suka sangat membuat benda2 seni ni walaupun basic aku dalam seni ni gak kurang dari segi multimedia dan secara realitinya. Tapi awal2 dulu ada jugak idea nak taruk nama (kedai kopi) (tilam tebal) (rangka dinasour)...hihi..tapi bila fikir balik macam tak best pulak. Sebenarnya blog ni bukan je memaparkan artwork aku dan photo2 yang aku tangkap. Tapi ada jugak pasal benda2 best yang aku rasa nak taruk


GENERAL TOPIC
Ramai orang tanya kat aku...awak ni student multimedia ke???
hahaha...itu la ayat pertama aku untuk jawapan diatas . Mana ada aku bukan budak multimedia aku budak enginnering la (cewah).
  • aku mula berkecimpung dalam digital artwork ni sejak sekolah menangah lagi (secaca specificnay form4). Semua ni bermula bila tengok member2 semua guna photoshop design baju la wallpaper la (uuuu...jeles). So aku pun blaja la sendiri dengan sedikit bantuan rakan2. Makin lama hasil karya kau makin matang (happy). masa kat kolej mara kulim waktu buat asasi, Aku banyak dapat offer untuk design baju la banner la and many more hihi.
  • macam mana pulak dengan fotography?? aku mula mencubukan diri bermula tahun ni la bulan 5 sebab waktu tu baru dapat DSLR. Sebenarnya minat tu dah ada lama dah, tapi takde peluang je. Tapi sekarang aku still sedang memantapkan skill aku..so kepada sifu2 fotography tu...tolong la anaknda ye..
HARAPAN 
  1.  hope dapat hostingkan blog ni satu hari nanti
  2. nak buat tutorial pasal artwork aku
  3. nak jadi seorang blogger yang berjaya~~~haha

thats all from me~~~thank u

p/s: thank you kepada mereka yang menyokong ezhan artwork sehingga terus utuh (ayat fikir dari semalam ni)
      I will also support your blog~~uhuuu

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin