...








photography artwork tutorial tips

Monday, October 11, 2010

Header Design

Hye semua. Just nak cerita, semalam aku sempat join "pertandingan mendesign Banner utama untuk laman web zaharuddin.net". Sebenarnya aku pun tahu tentang pertandingan ni last-last minit dekat facebook dan pertandingan tu berakhir hari ini. Mula-mula tu agak malas nak masuk sebab dah macam lewat sangat rasanya, tapi bila tengok hadiah yang ditawarkan. Wow!!! terus bersemangat gila. Untuk tempat 1 RM800. Ke-2 RM400 dan ke-3 RM200. Haa! mau tak terbeliak biji mata tengok hadiah-hadiah tu. haha.

Tapi aku tak kesah pon kalau tak menang.Sebab aku tahu memang ramai gila yang join dan semuanya hebat2 belaka. Aku join pun untuk mengasah bakat aku je. Tapi di sebalik tu, banyak juga benda baru aku belajar dalam mendesign header ni. Pertama sekali, kena pandai membuat susun atur (jangan la serabut sangat). Second, kena berfikir di luar kotak (jagan asyik design yang sama je macam yang lepas2 punya). Dan paling penting kena banyakkan sabar (sebab idea tak kan datang on the spot).

(1st design)

(2nd design)

(2nd design: other background)

p/s: ok la tu kan untuk orang tak berapa mahir macam aku ni. hihi. So sila la komen untuk memantapkan lagi hasil karya aku. 

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin