...








photography artwork tutorial tips

Tuesday, March 15, 2011

Artwork: Book Cover Design

(klik untuk tumbesaran yang sihat)

Design type: Book Cover
Title: Manusia dan kebenaran
Medium: Adobe Photoshop CS3
Duration: Tak ingat lah

Hari ni tak banyak yang nak di bicarakan. Just nak tunjukkan antara hasil karya terbaru yang aku design. Ni merupakan cover buku ke-3 yang aku dah hasil kan. 2 untuk buku dan 1 untuk al-quran. Klik sini untuk tengok design lain ( sini, sini )

Perkara paling mencabar untuk design kali ni bila aku terpaksa selitkan tulisan jawi dalam design. Memang pening lah nak memikirkan mana nak cari tulisan jawi ni. Tapi akhirnya aku berjaya jugak selesaikan masalah ni. Caranya simple je. Tulis guna marker atas kertas, tangkap gambar dan masukkan dalam photoshop. Hahaha! Sebab tu la kalau korang tengok betul2 tulisan tu, nampak agak kurang kemas sebab tu tulisan tangan aku. Hihi. So apa pandangan korang untuk design kali ni. Berapa bintang agak2nya boleh dapat? hihi.

Ok lah tu, see you nest time

p/s: sekarang ni tengah sibuk menyiapkan design untuk kedai makan pulak. fuhhh, due date dah nak dekat ni.

blog comments powered by Disqus
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
Blog Widget by LinkWithin